mandag 18. januar 2010

Det er det frekkeste.....



Før jeg ble mamma hadde jeg store problemer med å se forskjellen på jentebabyer og guttebabyer. Jeg prøvde å unngå å si han eller hun så godt jeg kunne. Godt mulig jeg faktisk så litt små syk og ekkel ut der jeg prøvde å finne ut hvilke kjønn det var på det lille nurket som hadde på seg unisex klær... klærne røpte ingenting! Jeg fulgte med på mammaen til babyen som om hun fortalte den mest spennende historien jeg noen sinne hadde hørt, i håp om at hun kanskje ville røpe noe.....
Jeg kan ikke si at det akkuratt hjelper å få barn. Har fremdeles problemer med dette, men nå vet jeg at man kødder ikke med en nybakt mamma! Et mer sårbart tema enn deres baby finnes ikke.
Babyen betyr alt og er helt perfekt i hennes øyne. Juno er selvfølgelig også helt perfekt.
I dag var jeg,Arnar og Juno på politistasjonen for å bestille pass til Juno. Det gikk fint, 0 problem. Vi fikk beskjed om at vi måtte dra til fotografen å ta bilder siden små babyer ikke er så flinke til å sitte oppreist alene med munnen igjen og øynene åpene.
Herregud!! tenkte jeg, dette blir intressant. Juno var flink. Hun lå på gulvet å var en baby, noe hun veldig flink til. Vi fikk beskjed om at bildene var ferdige om 5 min. Da vi kom tilbake etter en tur liten tur i lekebutikken viser damen oss bildene. Haha! Juno så ut som en utrolig søt gammel skallet mann. Så sier damen..... HAN var flink!! jesus maria og josef! min første tanke var BILNDE KJERRING!!! ser du ikke at dette perfekte barnet er en nydelig liten pike?!! Så fikk jeg lyst til å rope "DU LIGNER EN MANN" Jeg ga Arnar et stivt blikk, takket MANNEN for hjelpen å trillet ut av butikken. Arnar måtte selvfølgelig høre på meg klage hele veien tilbake til politistasjonen. Ok, så Juno er ikke det mest jentete navnet som finnet, men det er ganske kult og jeg elsker det. Må Juno gå i griserosa hello kitty kjole for at gamle damer skal se at hun er jente? Nei takk! jeg hater både rosa og hello kitty! Hun kan jo være veldig jentete uten å kle seg i bare rosa, lilla er en god erstatning. Selv har jeg ingen problemer med sjokk-rosa. Det er en baby/griserosaen som er no no. Om Juno vil kle seg i rosa og bytte navnet sitt til pricilla kitty, så får hun det. når hun er 18. Nei da, hun kan få kle seg i rosa om det er det hun vil, men akkuratt nå bestemmer mamma og pappa :)

Hvilke farger syns du at babyer bør bruke? Er Juno er guttete navn?

-mia

2 kommentarer:

  1. he he he.. Mia! Du er desidert den STØRSTE dramaqeenen som finnes på denne jord!! :P he he.. Tom. MED mine rosa hello-kitty kjoler til jentene, og så mye rosa ellers at man nesten blir litt småkvalm og blenda, så får jeg FORTSATT spørrsmål om det er jente eller gutt.. Og ja, man får litt lyst til å skrike tilbake ER DU JENTE ELLER GUTT????, men voksne mennesker som vi er, smiler vi bitter-søtt og svarer: Det er en jente:D

    Jeg synes babyer kan bruke AKKURAT de fargene foreldrene vil jeg da.. Ganske open.minded der, men det blir vell litt rart med rosa på gutter..? Men på jenter funker både rosa,orange,lilla,rødt,brunt..jeg bruker aldri blått eller grønt alene, men med litt ROSA funker det! ;)

    Juno er et jentenavn! Kan være ett guttenavn i Japan kanskje, når du nevner det.. hehe.. synes kanskje jeg husker en film med en gutte-Juno:P hihi

    SvarSlett
  2. Mia! I like you, I digg you, og jeg elsker at du er dramaqueen som kaisa også sier at du er :)

    Juno er desidert en jente, og eneste gangen jeg har hørt navnet Juno noe annet sted, er i den filmen med hun gravide jenten eller noe.. Så ja, desidert et jentenavn for min del..
    Har du kanskje tenkt på om den fotografen var blind, og hadde bare superpower som fotograf? Alle ser jo at Junobabyen er en jente!!

    Du vet jeg er selv en fan av rosa baby jenter, men har faktisk selv merket med Eirin nå at hun kler veldig godt RØDT, LILLA OG GRØNT. Jeg eeeelsker for tiden å kle henne i lilla, så tror jeg kommer til å ha med henne som med meg selv, perioder med hva som er IN her i huset ;)

    (Og bare så det er sagt, så liker ikke jeg heller Hello Kitty..Kun sokkene for de er så digge og tykke!)

    Venter fremdeles på ønskeliste fra de amerikanske stater! <3

    SvarSlett