onsdag 20. januar 2010

elixia...


Kroppen forandrer seg med tiden. Det eneste som forblir det samme er synet på seg selv, man er aldri fornøyd. Jeg har alltid ville ha flatere mage og tynnere lår, selv når jeg trente 5 ganger i uka. Når jeg ser tilbake på bilder av meg selv syns jeg alltid at jeg så tynnere ut før. Sånn er det hver gang.... selv om bilde ble tatt for 2 uker siden. Jeg klager og jeg klager, men gjør ikke så veldig mye med det. Jeg har en regel om at mitt sunne liv begynner på mandag. Helt umulig å starte på en onsdag for da er det bare 1 dag til fredag og fredag betyr helg og helg betyr kos.
Jeg elsker å kose meg og jeg elsker god mat. Et liv uten kos er ikke noe for meg.
Arnar trener nesten hver eneste dag. Jeg trodde at jeg kanskje skulle bli motivert til å trene når jeg så hvor "fit" han var, men nei lar meg ikke påvirke så lett. Han har sixpac og jeg har noe jeg kaller blupp. Om du spør juno hvem som er best å ligge på tror jeg hun svarer bluppen.
Nå er det 6 mnd til sol og sommer, bluppen er større en aldri før. Jeg er nødt til å begynne å trene. Om kvelden tar jeg situp`s, Arnar teller. Liker å ta en fri dag når det passer meg, kan jo ikke overdrive heller. Vil helst ikke få en strekk eller noe.
Første gang jeg meldte meg inn på treningsstudio var for 3-4 år siden. Jeg var super motivert! Jeg hadde ny drikkeflaske,svettebånd,vektløfter hansker og ryggsekk. Jeg var et levende reklameskilt for elixia.
Jeg skulle legge sjela i min nye hobby! Jeg og min kjære sissi var klare for alt. Vi måtte bare først ta en røyk utenfor for å roe nervene. Da vi kommer inne blir vi møtt av en veldig "fresh" dame som ønsker oss velkommen. Gud så hyggelig, dette blir bra tenker jeg å går inn.
Når vi endelig kom oss inn i selve treningsrommet ser vi at det er mange veldig pene mennesker der. Mennene har stramme hvite singleter, solariumsbrune kropper,hvite tenner og håret dratt bakover. Damene så som mennene veldig fjonge ut. De hadde alle sprettromper og kveldssminken på. Hvorfor var disse mennskene her? Der stod vi.... fetthår,joggebuksa til pappa, gratis t-skjorte fra grandiosa og svettebånd fra elixia. Hvor var alle menneskene som faktisk trengte å være der? Etter 10 minutter på sykkelen bestemte vi oss for å gå inn i løperommet (det heter jo ikke løperommet, men noe fancy cardio greier) Der var det mørkt og musikken var kjempe høy, Vi latet som om vi var på tecnoparty i tyskland. Løperommet var ikke noe for oss det heller. Neste sted ble tøyerommet. Der var det myke matter på gulvet som vi rullet på. Etter hele 25 minutter inne på elixia var vi slitene. På veien ut kjøpe vi hver vår "protinbar" det skulle gjøre susen! Utenfor tok vi en velfortjent røyk. Så tok vi turen til mcdonalds, der bestemte vi oss for å trene igjen neste mandag!
Jeg var medlem i 1 år (elixia tvang meg) var vel der ca 4 ganger så jeg var vel det man kaller et "støttemedlem" Da jeg hadde vært medlem i 1 år meldte jeg meg ut. Da fant jeg og min gode venn Thomas ut at vi skulle begynne å trene. Jeg var super motivert! Signerte på en ny 1 års kontrakt med elixia, men denne gangen ble jeg lurt! Mannen overbeviste meg rett og slett ved å være sjarmerende og morsom. Etter jeg hadde signert, så jeg han aldri igjen.
Så nå er jeg der igjen... på med joggeskoa. blupp be gone!

" treningslyst treng deg på her skal du motstand finne"

-mia

4 kommentarer:

  1. Den der er som jeg skulle skrevet det selv Mia!! Så utrolig morsomt!! :P Lo faktisk høyt her når jeg leste den, kjenner meg veldig igjen! Er forresten fortsatt støttemedlme på Acropolis.. :P Der er jeg ofte du.. men som du sa: De tvinger enn.. jeg satte for sikkerhetsskyld opp en 3 års kontrakt jeg da.. siden jeg var så KJEMPE motivert til å få tilbake 17-års kroppen min.. ha ha..

    SvarSlett
  2. Hahaha! Mia! Trenger jo ikke egen blogg når du skriver for meg! ;-)
    Tok på meg treningstøyet idag, satt i sofaen en time (middagen måte jo synke!) gikk i dusjen, ferdig! Slitsomt gitt...
    Kjempegøy å lese, dagens høyepunkt :D
    Stor klem Elisabeth

    SvarSlett
  3. ååå kjenner emg godt igjen...er ikke bare du som har gjort den feilen :) Syns du skal være stolt av bluppen din jeg...ekke så lenge siden Juno kom :) :) kjøp deg zumba sier jeg bare :) :) det er min store plan etter junior kommer seg ut :)

    Syns du er flink jeg...

    SvarSlett
  4. Ha ha ha... Vi ble innmari gode på å rulle da. Rekerullen, krepserullen, havfruerullen..jeg nevner i fleng :) Tenkte på de jentene som faktisk sto og sminket seg i garderoben. Vi trodde de skulle dra, men de skulle trene-sjukt! Tror vi burde trent på Grønland eller noe. Colusseum var forferdelig fjongt.

    Ja, ja.. Sitter nå her med bluppen min 3 år etter. I skrivende stund prøver jeg faktisk å få igjen glidelåsen på buksen min. Det går ikke foreløpig.. Prøver litt mer oliven og vin, så...

    Tenker at jeg skal få bikinibody til sommeren hver vår, men så vært det plutselig høst igjen gitt. Fuck my life!

    SvarSlett