tirsdag 19. januar 2010

frisøren..


Alle er redd for noe. Arnar er redd for edderkopper og oscar er redd for fyrverkeri og plastikkposer. Juno vet ikke helt hva det vil si å være redd tror jeg. Mest sannsynlig er hun redd for å være redd. Jeg er redd for å bli satt inn i fengsel i usa og frisører.....
Det klart at jeg hopper ikke til siden om en frisør passerer meg på gaten, men trives virkelig ikke når jeg sitter der i stolen. De ser som oftes veldig søte og flinke ut, men det er sannelig ikke alltid at de er! Jeg er ganske ubestemt av meg. Klarer sjeldent å gi et svar uten å bytte et par ganger.
Håret mitt har alltid vært et problem. Skal jeg spare til langt eller skal jeg fortsette med kort bob? skal boben være kort eller til skuldrene? Pannelugg eller skrålugg?
Sist gang jeg var hos frisøren forklarte jeg etter mye om og men hvordan jeg ville ha det. Hun klippet meg og spurte om jeg var fornøyd. Jeg svarte at jeg kanskje kunne tenke meg det litt kortere.... Nei svarte hun hun brått! Dette kler det bedre! ok sa jeg litt små stusselig å reiste fra stolen. Dit skal jeg ikke igjen.
Hvorfor jeg er redd for frisøren er at jeg 99% av alle ganger jeg går til dit blir jeg misfornøyd.
Hvem tror du må høre på klagingen? Jo det er Arnar.... Han sier "jeg syns alltid du er fin jeg" Det hjelper ikke en dritt. Jeg klipte meg en gang i Girona (liten by utenfor barcelona) Jeg fortalte frisøren at jeg ville ha litt mørkere hår. Ikke mye, men litt. Litt er et ord som ikke finnes hos frisøren. Jeg ville ha honning farge...... hva fikk jeg? jo, jeg fikk sjokoladebrune striper oppå lys blondt hår. lekkert! Ikke nok med det ville damen sminke meg.... Til slutt satt jeg der med sjokoladebrune striper,lugg klipt rett av (litt heste aktig) og glitter sminke. Jeg så ut som en spice girl eller en russisk kjøpe kone. Jeg ringte hjem til mamma å gråt mye og lenge.
En annen gang ville jeg klippe pannelugg etter å ha hatt lang lenge. Etter to dager angret jeg. Jeg masjerte ned til nærmeste frisør å hørte om de hadde extensions. Det hadde de. Jeg fikk damen til å sette inn masse fake hår i luggen min. 800kr og 2 timer senere, ikke fornøyd. crap. Dagen etter måtte samme dame ta de ut,det kostet 200kr.
Det er nå tid for et nytt frisør besøk og jeg er livredd (Det er Arnar også) Hva skal jeg gjøre? spare? klippe kort bob eller noe helt nytt? Jeg håper veldig at jeg ikke ender opp i tårer denne gangen også... Jeg har ingen problemer med å vise følelser, så det er ikke få ganger jeg sittet med rødsprengte øyne og nikket pent når frisøren spør om jeg ble fornøyd.
Jeg er ikke bare stygg på håret, jeg er også falsk. Jeg har hatt alle sveiser. Til og med den som alle mennene i middeladeren hadde (litt sånn som gutta i 3 nøtter til askepott) Det kart at det helt sikkert finnes maaange flinke frisører der ute.... de vil jeg møte! Det er litt morsomt at Arnar aldri har vært hos frisøren, men det ser man kanskje.... han er kul. Min venninne stine er flink til å klippe hår.... hun bor i arendal, rett ved rutebilstasjonen.
Jeg vil jo bare være fin på håret uten å se ut som en mann eller kjøpe kone.....

-mia





2 kommentarer:

  1. Jeg stemmer for frisyren som du hadde da vi feiret nyttår i skrotum..(gjerne skoppum?!).. Men med fargen du hadde på øyafestivalen nå i sommer som var.. Brunt! Du er så fin med brunt!

    Ps. Venter FORTSATT på ønskeliste...

    SvarSlett
  2. Eeeh.. Jeg fikk hvitt hår hos frisøren i Girona. Og jeg gikk på en dør og fikk mad vondt i øret. Liker ikke frisørene i Girona..

    SvarSlett