torsdag 21. januar 2010

Visning.


Vi er på flyttefot! Det kan være spennende det, om man vet hvor man skal. Vi aner ikke hvor.
Siden vi skal flytte må vi jo selge huset vi bor i. Huset vi bor i nå er et fint grønt hus vi liker godt. Her skulle vi bo leeenge, kanskje for alltid. Vi skal nå selge etter 1 år.
Når man skal selge hus må man ha visning, når man har visning må man rydde.
Rydde er noe vi ikke er best på. Jeg prøvde å "øve" meg på å bli voksen før Juno kom ved å holde det ryddig rundt meg. Det holdt vel i 3 dager. Det er ikke så lett å holde det ryddig når jeg har 40 par sko og plass til 10.
Jeg er jo, som sagt tidligere shopoholiker. Det betyr at jeg er glad i å kjøpe ting. Ting tar plass. Jeg hater å måtte kvitte meg med ting. Arnar sa før jeg jeg kjøpte mitt siste par sko, at om jeg skulle kjøpe disse måtte jeg kaste 2 par som jeg hadde hjemme. Jeg ville gråte. Jeg sa ja, men gjorde det aldri. Det er som å kaste en venn.... Det vil jeg ikke.
Jeg har pumps i alle farger og fasonger. Noen er slitte og noen er for små, klarer ikke å kvitte meg med de heller. Sånn er det med alt. Jeg har klær i skapet jeg ikke har brukt på 9 år. Jeg tenker alltid, kjekt å ha... Bukser jeg ikke har fått på siden jeg var 15 har jeg også i skapet. De er bukser jeg en gang skal komme inn i igjen. En tanke som har streifet meg er, om jeg har dårlig plass i et hus, hvordan skal jeg da få plass til alle tingene i en leilighet?
Jeg må nok bite i det sure eple og kvitte meg med endel ting. Arnar blir glad, jeg blir ikke det.
Vi hadde første visning på huset sist uke. Vi visste at vi skulle ha visning i ca 3 uker før visningsdatoen. Denne gangen skulle vi ikke gjøre som sist. Vi skulle begynne å rydde i goooood tid, sånn at vi kunne stresse litt mindre. Haha! Vi ryddet samme dag. Det så fantastisk ut. Levende lys og frukt på bordet. Etter visningen var alt borte. Vi fant ingenting. Brødkniv,tannbørster,håndsåpe og klær, alt var borte. Vi brukte noe vi kaller en "der det er plass skal det ligge-teknikk" dytte og stable. Jeg måtte le da jeg tenkte at de som var på visnig tror kanskje at vi har det så pent og rent. Det er en løgn!
Det som er litt rart er at uansett hvor rotete det er, vet jeg nesten alltid hvor tingene er. Det er når vi rydde at problemene oppstår. Det har faktisk skjedd to ganger at hunden oscar har blitt ryddet vekk. Vi har funnet han etter 15-20 minutter. Kanskje Oscar og Juno burde få hver sin bjelle rundt halsen slik at det ikke skjer igjen? Siden Oscar er en meget glad og aktiv hund, kan ikke vi være hjemme når det visning. Sist satt hele familien (jeg,Arnar,Juno og Oscar) godt påkledd i bilen utenfor mcdonalds i 50 minutter. Når vi kom hjem "voldtok" Oscar megleren.
Jeg håper vi bare trenger en visning.

Nå tar jeg helg :) skal leke med kaisa imorgen. Veldig veldig hyggelig at så mange liker min og juno sin lille blogg! Setter sååååå pris på alle mail,kommentarer og meldinger :)
God Helg alle sammen.
-mia

3 kommentarer:

  1. Veldig veldig gøy å se annonsen på huset på finn.no! Jeg kom på med en gang hvor festlig det var på bursdagen din i forfjor! Haha, virker som det bare en noen uker siden..

    Bergen er forresten et fint sted å sende klær til, istedet for å kaste. (Jeg tenker på miljøet, ikke på det faktum at jeg vil ha klærene dine!)

    Hvordan gikk visning?
    Rgener med jeg/vi hører noe.
    Suss, og god helg klem fra meg og min lille Eirin

    SvarSlett
  2. Du skriver: "Jeg er jo, som sagt tidligere shopoholiker." Jeg tenkte.. Mia er jo ikke en tidligere shopoholiker, men en nåværende.. Men så skjønte jeg at du kanskje mente... som sagt tidligere.. Mye moro med komma (gramatikknøøørd).. Fikk meg en god latter ihvertfall :)

    Anywhoooos.. Vil bare minne om at Arnar kanskje har 20 flere hatter en du har par med sko. Så han kaster sten i glasshus når han ber deg kvitte deg med sko.

    Klem fra Sissi som i dag kjøpte to par pumps fordi det var et skuup, men nå ikke har råd til barnehagen. Dritt!

    SvarSlett
  3. charlotte- Ja hahaaa det er den morsomste bursdagen noen sinne!! jeg ler når jeg tenker på den natten!!

    sissi-fuck my life ;)

    SvarSlett