torsdag 4. februar 2010

Dansken


For noen helger tilbake var det snakk om at jeg og kaisa skulle ta oss en tur med harrybåten eller danskebåten om du vil. Vi tenkte det kunne være en hyggelig ting å gjøre med de små babyene. Vi dro heller til oslo den helgen. Hele greia om båten fikk meg til å tenke på den gangen jeg fikk besøk av en danske ved navn kim.
Jeg var på besøk hos ina som bor i københavn en sommer for snart 3 år siden. Vi var ute på byen og hadde det veldig så artig. På byen møtte vi en gjeng danskedrenger. I den gjengen var danske kim. Vi snakket masse og lenge. Når jeg skulle hjem ville han komme på besøk til meg i oslo. Flott tenkte jeg, kjempe ide. Må føye til at denne ideèn kom rundt 05.00 om morgenen, mine beste ideer kommer sjelden så tidlig.

Jeg kom hjem til oslo og ikke lenge etter kom det en melding fra kim om at hans fly var på gardemoen 07.15 om 3 dager.Dagen før han skulle komme sendte han meg en mms med bilde av seg selv i bar overkropp... herregud! hva hadde jeg gjort. Angrer!Jeg bodde på den tiden sammen med Thomas og Charlotte. Takk gud for det! Thomas leide til og med bil så vi kunne hente han på gardemoen. Tenke at kanskje han var en veldig kul danskdreng som jeg kunne like godt.
Dagen kom og vi dro avsted til gardemoen.... Når vi kom dit ventet vi utenfor flyplassen ved ankomst. Ut kom en utrolig stusselig danske! ikke den kule danskedrengen jeg hadde møtt på byen. Helt tydelig at jeg hadde tatt på ølbrillene mine. Han var skikkelig harry og jeg hadde lyst til å grine. I bilen på veien hjem var det en ganske pinlig stillhet. Vi bestemte oss for å stoppe på polet... jeg vet... men hva skulle vi gjøre da?! For å få tiden til å gå dro vi på vålerenga kamp. Når vi dro hjem ble gard med oss. Her trengte jeg hjelp fra alle kanter. Vi endte opp med å leke drikkeleker. Dansken tapte. Han sov på sofaen og jeg sov inne hos Thomas. Dagen etter listet jeg,charlotte,thomas og gard oss rundt i leiligheten for å ikke vekke mannen som lå midt i stua. Han bestemte seg for å ta danskebåten hjem den dagen. Han jobbet på båten, så det passet bra. Jeg er så utrolig glad jeg hadde mine kjære der den kvelden. evig takknemelig.
Hørte aldri fra dansken igjen, men det var kanskje like greit.

-mia

5 kommentarer:

  1. Uff så kleint...men jeg ler litt :) :) vi har vel alle vært oppi en sånn sitasjon som man kan le godt av etterpå...godt vi kan le av det :)

    SvarSlett
  2. Hahaha ja ler masse av det nå :)

    SvarSlett
  3. Hahahaha jeg tror jeg dauer!!!!! Dette er tidenes historie, jeg kommer aldri aldri til å glemme playboy-Kim!!! Hahahaaha

    SvarSlett
  4. Haha, kom på at du faktisk diskuterte med han samme dagen som han kom, - om PLAYBOY bunny´s osv.. Haha.. Hvorfor han likte de, og hvorfor han likte det han likte og +++ hahahahahaha

    SvarSlett
  5. ha ha ha! så morsomt og lese Mia! Ler veldig høyt :):)

    SvarSlett