torsdag 11. februar 2010

gamledager


Jeg måtte le litt for meg selv. Her om dagen ringte min gamle gode venninne Line meg. Hun og jeg går Waaaaay back. Line og jeg møtte hverandre på Årvollskole i 1992. Vi ble fort bestevenninner. Etter Jeg hadde snakket med Line lenge, ble jeg sittende å tenke på "gamledager" Følsene man hadde når man var 10 var like sterke som de er nå. Jeg skal prøve å ikke le, når Juno kommer å forteller at hun har møtt mannen i sitt liv i alder av 9.
Jeg har møtt mannen i mitt liv mange ganger. Arnar er jo selvfølgelig vinneren.
Jeg og Line var ekstremt guttegærne. Vår lærer Ingun sa alltid at vi måtte fokusere mer på skolen og mindre på gutta.... men hallo! skal man liksom ikke få familie og barn da liksom?! Det var problemet som måtte løses før vi var 13. Tiden gikk til å snakke om gutta, tenke på gutta og iallefall ikke være seg selv. "Røyk er bare sååå kult da.... mhm enig (mia og line 11 år)
Klærne vi hadde på oss er en historie for seg selv. Toppene skulle være korte.... grensen gikk ved over navelen, Buksene var så lave på livet at det var umulig å bøye seg ned på den "vanlige" måten, stramme med skjørt over eller splitt bak og håret varierte veldig. Hadde en klipt seg guttekort skulle nesten alle gjøre det. Fargerike extensions ble en hit. Buffalo sko var kanskje de kuleste sko en kunne ha! Gutter og jenter samme sak. Jeg fikk ikke buffalo sko og var selfølgelig skuffa. Line hadde de kuleste "babyspice" skoa sånne super høye 10 cm over hele sålen. Jeg fikk prøve hennes.
Veske brukte vi ikke, men vi hadde bittesmå sølvsekker som vi syns var megakule. De hadde vi på når vi var på storo-shoppingsenter. Der var vi mye. Vi befant oss ofte i undertøysavdelingen til h&m. Der prøvde vi bhèr. Vi kjøpte bher som ikke passer den dag i dag. De måtte vi bare ha, veldig viktig. Vi stappa de fulle med innlegg. Jeg spurte min mor om hun syns de var greit å bruke innlegg. Hun svarte hvorfor skal du bruke det? Gutter liker natulige jenter. Jeg husker jeg tenkte herregud liksom hun skjønner jo ingenting! Sladder er jo noe som alle skoler har og Årvoll var intet untak. Det var alltid gøy å høre om hvem som hadde klina med hvem og høre om hva de eldre elvene gjorde. Jeg og Line hadde (og har) en klubb som het supermus-klubben. Litt stusselig å tenke på kanskje når vi var de eneste i den. Vi hadde "halloween-fest"og grand prix show med en plakat av de norske kvinnelandslag i fotball som publikum.
Haha engang jeg og Line var på hyttetur i valdres (på gamle hytta til vanja) fikk Line hjemmelengsel og pappa kjørte henne hjem til oslo. Når han kom tilbake hadde jeg fått tannverk og han måtte kjøre tilbake til oslo. Engentlig ikke så gøy.....du måtte kanskje være der.
No no no no no no no no no no no there`s no limit..... kul sang som vi likte svært godt.


-mia

4 kommentarer:

  1. HAhahahhaha, herreguuud som jeg lo nå Mia! Husker du når våre kjære mødre hadde handla til oss på Ellos?? Korte, oransje olaskjørt, med knapper hele veien foran, og røde, magekorte pusete gensere!? Og platå-tennissko!? Helst i turkis da.. Mariah Carey- genser kalte du dem forresten! Huff, som vi så ut.. Har et par gode til på lagar da.. Husker du når jeg og søstern fikk sånne små kosedyr kaniner fra nille? Og regelrett TVANG Bente til å kjøre til linderudsenteret for å kjøpe en til deg også? Hehe, du grein fra jeg kom med bamsen, og smurte ikke på verdens største smil før hun var tilbake fra linderud ;) Hehe Good Times! :D Love you so, søta mi. La oss håpe (OG BE) at barna våre ikke blir like bortskjemte som vi var ;)

    SvarSlett
  2. Ha ha.. Så bra! Kjenner meg sånn igjen, blir nesten litt flau her jeg sitter! Hvordan går det med deg og den lille? Sikker på at du er perfekt i mammarollen ;)

    Therese :)

    SvarSlett
  3. Omg! Skulle ønske pappa ikke lot meg være så bortskjemt at han ga meg de flotte lysebrune buffalo skoene mine. Vel og merke så brukte jeg de kanskje to ganger, siden jeg ble like høy som eiffeltårnet i de...

    SvarSlett
  4. ååå..blir nesten flau når jeg leser det....haha...du får sagt det du :) :) :) husker du bæsjelona bar by the way??hihi

    SvarSlett